Poradnik dla fryzjerów, stylistów oraz właścicieli salonów fryzjerskich

Marketing salonu fryzjerskiego cz. 1

Salon fryzjerski: podstawy e-marketingu. Cz. 1

Czym jest w dzisiejszych czasach marketing? Czym jest marketing salonu fryzjerskiego? To po prostu działania jakie podejmuje przedsiębiorca w celu wykreowania wizerunku, wypromowania swoich usług lub produktu. Marketing internetowy posiada jedną dodatkową funkcję, a mianowicie – nakłania do aktywności. Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób wykorzystasz to w celu poprawy własnego biznesu.

E-marketing salonu fryzjerskiego łączy elementy marketingu tradycyjnego, reklamy oraz public relations za pośrednictwem Internetu. Warto dodać, że marketing sieciowy wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami. Docenicie to zauważając zwiększenie retencji (gromadzenie klientów) i konwersji (stosunek liczby klientów do liczby potencjalnych klientów). Można to uzyskać wykorzystując techniki i narzędzia, takie jak pozycjonowanie, działania w serwisach społecznościowych, e-mail marketing, aukcje internetowe, artykuły sponsorowane, marketing wirusowy, bannery reklamowe i wiele innych.

Każde narzędzie e-marketingu wiąże się z umiejętnościami, które wymagają odrębnego omówienia. W części pierwszej podstaw e-marketingu salonu fryzjerskiego skupimy się na stronie internetowej salonu fryzjerskiego.

E-marketing salonu fryzjerskiego – zaczynamy

e-marketing salonu fryzjerskiegoJak mawia znane porzekadło, jeśli nie ma Cię w internecie, to nie istniejesz. Przekonasz się, że jest w tym odrobina prawdy. Wyobraź sobie, że dotychczas o Twoim salonie wiedzieli tylko nieliczni, albo rodzina i znajomi Twoich klientów. A gdyby tak umożliwić klientom informacje o Twoim salonie w łatwy i przejrzysty sposób przez 24 godziny na dobę? Wystarczy stworzenie strony internetowej salonu fryzjerskiego, będącej Twoją wizytówką. W  ten sposób potencjalny klient pozna pełną ofertę, zaznajomi się z personelem (indywidualne opisy wraz ze zdjęciem każdego z pracowników), czy nawet dokona rezerwacji.

Pewnie zastanawiasz się teraz, ile kosztuje strona internetowa dla salonu fryzjerskiego. Za dobrą stronę internetową trzeba zapłacić w granicach 1000-4000 złotych. Na cenę składają się: zakup domeny, hosting, projekt graficzny, praca webmastera i zapłata za autorski system zarządzania treścią (CMS). Jeśli strona korzysta ze zintegrowanego CMS-a zapłacisz nieco mniej.

Jak stworzyć dobrą stronę internetową salonu fryzjerskiego?

strona internetowa salonu fryzjerskiegoJaki ma ona wpływ na marketing salonu fryzjerskiego i co to znaczy, dobra strona internetowa salony fryzjerskiego? To nic innego, jak witryna, która posiada łatwą do zapamiętania domenę, a więc adres internetowy. Warto unikać trudnych nazw i skomplikowanej pisowni. Dobrze jednak będzie, jeśli adres będzie miał coś wspólnego lub nawiązującego do nazwy salonu. Kupując domenę z końcówką „.pl” nie zapomnij o innych końcówkach typu „.com.pl, „.info”. Wszystkie przekieruj na swoją główną stronę, uniemożliwiając konkurencji wykupienie podobnej domeny.

Mówiąc o dobrej stronie internetowej salonu fryzjerskiego, mamy także na myśli jej szatę graficzną, ale o tą nie trzeba się martwić oddając stworzenie witryny profesjonalnej firmie. Co jeszcze składa się na dobrą stronę internetową salonu fryzjerskiego? O tym przeczytacie w kolejnych cyklach naszych artykułów E-marketing Salonu Fryzjerskiego.

Wpis gościnny portalu społecznościowego dla fryzjerów Portal Fryzjera (portalfryzjera.pl)

Druga część jest dostępna tutaj: Marketing salonu fryzjerskiego cz. 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tweety