Poradnik dla fryzjerów, stylistów oraz właścicieli salonów fryzjerskich

Marketing salonu fryzjerskiego cz. 2

Salon fryzjerski: podstawy e-marketingu. Cz. 2

W pierwszej części artykułu Marketing salonu fryzjerskiego poruszyliśmy temat strony internetowej jako najprostszej formy kontaktu z klientami. W drugiej części temat rozszerzymy o dalszą pożyteczną wiedzę w tym zakresie.

E-marketing salonu fryzjerskiego – konieczne będą

  • strona internetowa
  • czas
  • chęci
  • pomysły
  • ciągły kontakt ze stałymi i potencjalnymi klientami, integrowanie ich i zachęcania do wspólnych działań

Strona internetowa

Strona internetowa salonu fryzjerskiego musi zainteresować użytkownika sieci do tego, aby chciał na nią wejść i powodować dobre wrażenie. Od dobrego wrażenia zależy bowiem, czy klient ponownie wróci na Twoją stronę internetową.

Jak zareklamować salon fryzjerski? Opis na stronie głównej

Frazesy zostaw na inną okazję. Unikaj banału. Komunikaty, którymi próbujesz sprzedać swoje usługi muszą mówić o korzyściach, które przynoszą. Pod żadnym pozorem nie korzystaj z określeń typu „istniejemy na rynku od XX lat”, „jesteśmy specjalistami w…”, „jesteśmy profesjonalistami”, „posiadamy najnowsze urządzenia i najlepsze na rynku kosmetyki”. Co to kogo obchodzi? Wyobraź sobie, że wchodzisz do jakiegokolwiek sklepu i od wejścia sprzedawczyni obsypuje Cię takimi regułkami. Klient chce wiedzieć, w jaki sposób Twoje usługi wpłyną na jego wygląd, w jaki sposób ułatwią mu życie, co otrzyma w zamian, jeśli skorzysta z oferty.

marketing we fryzjerstwie

Mówiąc o dobrym wrażeniu wywołanym poprzez zawartość strony internetowej salonu fryzjerskiego, mamy także (a nawet przede wszystkim) na myśli content, który jest dobrym narzędziem pozyskującym nowych klientów.

Content marketing salonu fryzjerskiego to podstawa!

Klienta zainteresuje wszystko, co pozwoli mu uzyskać pożyteczne informacje. Możesz zlecić napisanie tekstów o oferowanych usługach. Nie chodzi jednak o teksty tzw. sprzedażowe, które znajdują się na stronie głównej. Artykuły eksperckie przedstawiające Twoją pracę i usługi, recenzowanie produktów, z jakich korzystasz – to wszystko zainteresuje stałego i potencjalnego klienta. Pisz tak, żeby zachować zasadę CECHA – ZALETA – KORZYŚĆ.

Teksty muszą być napisane pod kątem pozycjonowania. Mamy na myśli usługę SEO copywritingu, bez której zawartość strony internetowej właściwie nie ma prawa funkcjonować w sieci. Tylko pod kątem dobrania odpowiednich słów kluczowych i zoptymalizowania strony pod tym kątem potencjalny klient będzie w stanie znaleźć stronę internetową salonu fryzjerskiego w konkretnym mieście.

Za pomocą tekstów sprzedaj siebie, swoich pracowników i usługi swojego salonu fryzjerskiego. Najważniejsze cechy fryzjerskiego marketingu treści to:

  • Intrygowanie potencjalnego klienta
  • Unikatowość – pokaż umiejętności pracowników, napisz o tym, z jakich marek kosmetyków korzystasz, z jakiego sprzętu. Przedstaw korzyści
  • Nauczanie – bądź ekspertem, doradzaj, pomagaj
  • Inspirowanie – pokaż coś, czego klient nie otrzyma w żadnym innym salonie fryzjerskim. Może będzie to nietypowa fryzura, a może połączenie pewnych działań typu „z brzydkiego kaczątka w pięknego łabędzia”. Dlaczego by nie połączyć fryzjerstwa z kosmetyką i modą?
  • Odpowiadanie na pytania – klient nienawidzi próżni. Lubi się dowiadywać, dopytywać, pozyskiwać wiedzę. Możesz mu to umożliwić. Na pewno to doceni

fryzjerstwo fryzury

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Tweety